Senaste dagarna har jag/vi ....

... blivit servad på morgnarna med förberedelser så man själv inte glömmer bort. Frukost och tabletter är sånt jag lätt glömmer, hehe.
 
... ätit massvis med goda måltider. Här med en egengjordsås alà Jimmy som var förjävla god!
 
..  åkt förbi kötthallen och köpt hem ca 2,5 kg Sashikött som har fått utmärkelser som bästa köttet i världen. DEN NI! Vi är ju båda köttfantaster så när vi såg erbjudandet på deras hemsida drog vi dit på en gång. Tidigare 500 kr/kg nu, 150 kr/kg. Passa på att åka dit! Ni kommer inte ångra er 🤤
 
.. ätit hemlagad snabbmat. Detta var både smidigt och gott! Lite soya på riset också och viola. Föredrar kött dock. Blir lite dyrt att äta det exakt varje dag bara!
 
.. ätit goda bruncher. Jimmy har senaste tiden hamnat i någon mat/brunch/disk period vilket jag bara ÄLSKAR. Speciellt när min energi kan gå från topp till bott rätt så fort nu under graviditeten. 
 
.. blivit serverad sjömansbiff på rostbiff! Mums!
 
.. ätit mera brunch.. mmmmh!
 
.. lyssnat efter ljud från magen! ♡ 
 
.. ätit flera goda middagar... hehe! Denna middag är nog favoriten på länge! Oxfilén var supergod och nästan smälte i munnen och tillsammans med krispiga pommes och remixad beasås blev det en klar 10a!
 
.. användt munskydd för första gången! Kändes SÅ konstigt! Ville bara ta av mig det, haha. Kändes som jag hade ett levande snapchatfilter på mig eller bara försökte leka allmänt farlig. Vande mig efter en liten stund men lär nog aldrig vänja mig helt! 
 
.. anordnat byggutmaningar på jobbet!
 
 .. ätit supergod sushi med min älskade b2, aka Terese. Vi testade nya sushistället i jakan och det fick klart godkänt!
 
.. fastnade lite för kycklingklubbor och åt det till middag 2 dagar i rad. Helt ärligt en underskattad middag. Smacka på goda kryddor och smör bah så är det ju hur gott som helst. Billigt också för den delen! 
 
.. var förbi kyrkogården. Ett bra tag sen jag var där och första gången Jimmy var där med mig. Kändes skönt! Så fint och sorgligt på samma gång. Älskade och saknade föralltid ♡
 
 
Förövrigt så ligger jag idag hemma och är sjuk. Lyckades hålla mig frisk i ca 5 veckor. Yeeey! Sen är det svårt att veta om det är graviditeten eller säg ett virus tex. 
Nu iaf är jag snorig (vilket jag är nästan jämnt), samt så har jag huvudvärk. Det började lite smått i helgen och kom tillbaka igårkväll. Vaknade inatt gjorde jag också och hade svårt att somna om. 
Men men, får försöka tänka positivt. Jag och bebis är helt säkra från Corona i några dagar nu iallafall (om det inte är det jag har åkt på, men det tror jag inte). 
 
Men annars så har senaste veckorna varit riktigt bra. Känner mig glad och lycklig och börjar mer och mer komma i fas med vetskapen om att jag väntar barn. Känns fortfarande overkligt, såklart! Men mer verkligt nu än för några veckor sen. Ska på rutinultraljud om ca 2 veckor och jag längtar SÅ mycket! Vi vill inte veta könet på bebis så jag hoppas bara att det inte avslöjas. Jag ska prata med barnmorskan innan och kanske blunda i början tills hon säger att jag kan titta. Vill inte att det ska avslöjas på något sätt. 
 
Nu ska jag fortsätta titta på The let down. En serie som handlar om graviditet och mammalivet/familjelivet och allt runtomkring. Mysig att ligga och kolla på och inte ett måste att hänga med varenda sekund heller. Skönt för mig som ibland har lätt att fladdra iväg med annat, hehe!
 
Hoppas allt är bra med er iallafall och skriv gärna om ni har frågor eller något. Sånt är bara kul :) 
PUSS!
Kategori:
1 Meow:

skriven

Vad är en remixad bearnaisesås? Låter jävligt gött!

Svar: Hej där!
Vi köpte en Jensen's Bøfhus bearnaisesås där Jimmy tillsatte mer smör, svartpeppar och stekspadet från köttet vi åt till. Han stekte köttet i smör, vitlök och timjan så det blev en liten mix av allting.
Inte jätte remixad men gott som attan! ☺👍
Elise Rosén