Megaupdate vare här!

Hej alla underbara läsare! ♡

 
Jag lever. Jag är nu i v.24 i min graviditet! Hur SJUKT?! Wow alltså!
Jag har mått så bra hela denna graviditet. Verkligen. Har inte mått illa eller så överhuvudtaget. DÄREMOT har jag haft mycket febertoppar och huvudvärk. Men förutom det så har jag mått toppenbra i kroppen. Hormonerna när det kommer till känslighet dock.. Det kapitlet behöver vi inte ens gå in på 😅
Har bara blivit lite svullen men har inte fått en riktig kula ännu. Men så är det. Den visar sig supertidigt för vissa, och senare för andra. Inga konstigheter med det. Bebis sparkar på förfullt därinne iallafall. Och ja, det är en annan sjuk sak. Att känna bebissparkar inifrån magen. Tillomed se dem utanpå magen. Nu är det ca 2 veckor sedan jag började känna tydliga sparkar och jag älskar det. Ibland är det nästan en kittlande känsla och jag behöver gå och kissa betydligt oftare än innan. Men coolt är det i vilket fall. Tänk att jag just nu håller på att bygga ihop en liten människa inuti min kropp. Så häftigt! 
 
Pga huvudvärk och febertoppar så är jag hemma från jobbet nu. Men håller på att ansöker om gravidpenning. Väntar bara på intyg från min chef samt barnmorska som jag behöver till försäkringskassan. Känns supertråkigt att inte jobba och träffa kollegor samt barn. MEN efter den nya forskningen om att gravida mellan vecka 22-36 löper större risk att föda för tidigt om man får corona så vill jag såklart inte ta några risker. Jag har även ett väldigt utsatt jobb så att anpassa det till 100% fritt från smittorisk blir en omöjlighet.
Det är tråkiga tider men vad ska man göra.. Man får försöka göra det bästa av situationen helt enkelt.
Jag ska försöka hitta ett inre lugn samt skapa någon slags struktur i min vardag nu när jag har lite mer tid. Det skulle jag må bra av :) 
 
Har inte så mycket mer att tillägga utöver det just nu. Ligger och gäspar för fulla muggar här och känner att tröttheten återigen smyger sig på! 
 
Men imorgon kommer jag bjussa på en stor bildbomb från senaste veckorna och framöver så ska jag se till att bli bättre vad gäller uppdatering. Nu kan jag ju inte skylla på att jag inte hinner iallafall.
Kanske ska satsa på en blogg/Youtube karriär nu helt enkelt. Adhdpreggot! Vad tror ni? ;) 
Apropå adhd så måste jag säga att jag har blivit mycket lugnare än innan min graviditet. Iallafall vad kommer till vredesutbrott och stress. Hyperaktivitet, ofokuserad och allt i ett, från 0-100 och allt däremellan är man fortfarande såklart. Haha! Fråga bara min stackars Jimmy vad han får stå ut med dagligen... 😂 Men lugnare vad gäller utbrott och stress har jag blivit i och med graviditeten. Vilket är skönt! Får hoppas att det håller i sig efteråt också.
 
Nej nu är det dags att avsluta detta inlägg. Men stay tuned peeps. Imorgon får ni mer update! Pinky swear! 
 
PUSS!
Kategori: