läs och hjälp mig!

som ni ser så har jag gjort några små förändringar på min design igen. lite jultema blev det nu. men en sak som jag verkligen behöver hjälp med är hur jag fixar rubriktexten röd istället för rosa. tycker liksom inte det matchar riktigt. så om du vet, snälla skriv  till mig, skulle vara jätte gulligt.

jo, jag tänkte att nu när jag ändå är så insatt på det här med julen så passar det ju bra med en jullåt. jag vet att jag hade musik med i förra inlägget också men jag bryr mig faktikst inte :) musik kan man aldrig få för mycket av. låten jag kommer lägga in är en remix på tänd ett ljus, som enligt mig är världens bästa jul låt! här kommer den.

1 Michelle:

skriven

/* Entry headers */

h3 {

border-bottom: 1px dashed black;

background: #FFFFFF;

font-family: DejaVu Sans Mono, sans-serif; (typsnitt på texten)

font-size: 36px; (storleken på texten)

font-weight: normal;

padding:10px 10px 10px 0px;

color: #000000; (färgen på texten) <---

margin: 0px 0px 10px;

text-transform: downcase; (stora eller små bokstäver i rubriken)

text-align: center;

}



det stycket, som finns lite längre ner i stilmallen ändrar rubrikerna. (det är det som står ovan)



där det står "color: #000000;" ändrar du till "color: #FF0000;" och då blir rubriken röd.