ely's påsk i dalarna

heeeeeeeeej allihopa!
förlåt för att jag inte uppdaterade igår men vi kom hem sent och jag ville så gäärna ut och träffa folk. men här kommer iallafall en lång text om min påsk i dalarna =) tyvärr så försvann alla bilder när jag skulle lägga in dom på datorn, helvete! nått hel knas med min mobilsladd aså. aja. ni får helt enkelt nöja er med att läsa.

fredags;
som vanligt när vi ska till landet är det otroligt tidig uppstigning. och som vanligt när vi ska till landet tar det flera timmar innan vi kommer iväg. men iallafall efter ett bra tag åkte vi iväg, bilresan var som vanligt dryg. headset och mobil räddar mig alltid. när vi kom fram bar vi all packning till stugan sen var det att åka iväg till svärdsjö och hämta upp käre kussen hjalle. efter det åkte vi till vår stuga och spela spel och åt god mat. efter det gick vi upp till hjalle och kolla film och skrämde upp varandra. såg björn spår och massa mer.

lördags;
gick tidigt hemifrån hjalle till våran stuga. påskafton! wiho. som vanligt började vi dagen med att måla ägg. mina blev läckrast. moahah. efter det var det påskäggs letning. vi brukar alltid leta inomhus, vilket är otroligt lätt. men detta år skulle vi leta på tomten. jippi.. haha, jag var största krigaren av alla. sprang runt och ramlade och sjönk ner i snön (yeeea, thats right. det var otroligt mycket snö på landet. men bara vid våran stuga, såklart..) mamma och pappa garvade ihjäl sig åt mig, tog bilder och spelade tillochmed in videosar. såklart hittade jag både brorsans och syrrans påskägg innan jag hittade mitt. i påskägget låg det mycket mycket godis, en jätte söt ask och 300 kr, sen fick vi en film också. flashdance, en gammal film som mamma älskar. japp. sen var det iväg till trav med käre morbror steve och kusin hjalle. ganska kul faktikst. jag vann 34 kr. woooho! sen fanns det otroligt snygga killar också.. gosh! iallafall, efter travet lämnade vi av käre morbror och åkte alla tre kusiner och åt på pizzeria. kändes lite roligt att åka bil med kusinen som körde faktikst. och juste, grattis till körkortet om du nu läser =) japp, efter det åkte vi vidare mot hjalle och kollade filmer osv tills vi somnade.


söndags;
tidigt uppstigning. åka hem dagen.
mamma och pappa tog som vanligt lång tid på sig att städa stugan osv. men tillslut kom dom och då var det dags att åka mot falun och äta god påskmiddag hos käre morbror och mariana. efter det började den långa vägen hem, som faktikst var mycket drygare än vägen dit. men tillslut kom vi hem och då vare bara en blixtsnabb dusch sen ut och träffa alla vänner. jag kan säga att jag var mest glad över att träffa terese&oliwia. har verkligen saknat sötkorvarna. iallafall, vi var bra mycket folk vid kolarängen igår. sjöng, dansade och hade det allmänt trevligt =) jag terese och oliwia fick som tur var stjus hem av linus på hans älskade moppe. sen sov jag hemma hos terese. somnade till beck film.

och jaaa.. idag har jag inte gjort mycket alls. måste plugga och skit sen klockan halv sju äre innebandy träning. wooho :) måste sluta nu innan mamma kommer in och blir galen.. -.-'

skriver senare. peace n' löööve\ ely










tur att man hade med sig digital kameran också :) så några bilder blev det iallafall