ni glömde väl inte?

som ni alla kanske vet så var det ju morsdag i söndags. i morsdag present skrev jag en dikt och gav mamma något som jag vill kalla för day off. vilket betyder att jag tar över alla hennes sysslor en hel dag. det vill säga, städa, hämta edvin på fritids, diska, laga mat osv. gulligt va? :) så mamma också får chansen att luta sig tillbaka och ta det lugnt nån gång. kan ju passa på att visa er dikten som jag skrev.

''jag kan ju börja med att säga att du är bäst.
du är den personen i världen som betyder allra mest.
du har stått ut med oss i motgångar och strid.
ibland har det nog känts som slöseri på tid?
jag förstår inte hur du orkar med allt. en tuff liten brud.
tänker man efter så är det faktikst rätt så ballt.
du har varit med om mycket du. och jag är glad att du alltid ställer upp,
då som nu.
operarat både ögon och mage. du är en otroligt stark person som
vet hur man tar tag i sin krage.
både trebarns mamma och fru. inte illa knådat lilla du.
vackra blåa ögon, brunt lockigt hår. en person som ställer upp
och ser hur andra mår.
det jag vill komma fram till är att jag är otroligt tacksam för allt du gör.
även om det inte alltid är det du hör.
tack mamma för att du alltid finns där. vill du nått så vet du att jag finns här.

jag älskar dig!''