ely is back

kan ni förstå det! jag kommer nu kunna blogga, hur mycket jag vill. ioförsig sitter jag just nu vid min systers data, men det är bara för att jag väntar på att pappa ska komma hem och fixa några sista detaljer på min data. som sen är helt färdig. underbart!

hoppas ni mår jätte jätte bra och fortsätter läsa min blogg. nu ska jag faktikst börja uppdatera, ofta! mycket bilder kommer det bli också. så fort min mobil har blivit klar. kom hem miss blue.. me miss u! :/

jaja, mycket roligt har hänt iallafall. helgen har bestått av, hmm. öl, sura föräldrar, sömn, tove, snälla snälla, pizza, filmer om andra världskriget (shmuel :'/ ), papper &påsar hahahaha, fulla föräldrar och massa annat kul. hoppas er helg har varit lika händelserik som min :)

idag händer inte mycket alls. ska egentligen på spinning men det blir inte så eftersom mitt infekterade öra sätter stopp för allting. det känns som jag har lock för örat hela tiden. så fort jag ens lyfter på axeln eller kommer åt det gör det hur ont som helst. så jag tar öron droppar. usch inge kul. och nu när jag väl har gått in på mitt öra kan jag ju dra hela historian. hoppas ni är på läshumör :) ;

det började när jag var 4, när mamma och jag är på bio. det var min första bioupplevelse så jag var hur glad och förväntansfull som helst. men efter 20 minuter av fillmen kollar jag på mamma, fortfarande lika glad, och säger ''mamma, vad säger dom?`'' mamma förstår då att jag hör otroligt dåligt och tar mig till en doktor och de upptäcker att jag har ett hål i min högra trumhinna och hör därför otroligt dåligt. så det blev en stor operation. endast 3 doktorer i hela sverige kan göra en sådan operation som jag fick göra. men jag kommer ihåg att min doktor,danbagger sjöbäck, var otroligt rolig och duktig, så honom tyckte jag iallafall om. det blev operation iallafall. de var tvugna att byta ut hela min vanliga trumhinna emot en ny, som är gjort av plast. så jag har en plast trumhinna för er som inte redan visste det. har därför ett skit läskigt ärr bakom örat. så det blev mycket sjukhus besök och kontroller efter det. örondroppar flera gånger om dagen och fetvadd i örona när jag skulle bada. jag var ju endast 4-5 år men tog allting som en riktig kämpe, haha :) mamma sa att min högsta önskan i hela världen var att slippa fetvadd, aaaaw. iallafall. tiden gick men efter bara ett litet tag upptäckte de en cysta i mitt öra (samma som redan var opererat) en cysta är alltså en godartad tumör. den kan inte leda till cancer, men den kan växa och förstöra saker så den var tvungen att opereras bort. så det blev ännu en operation för min del. men efter den var allt bra, jag gick på många kontroller efter det men allt såg okej ut. men sen fick jag jätte ont i örat för en vecka sen kanske. det opererade.. ja ba men vafan! så mamma bokade tid direkt. så i förregår åkte jag med mamma till sofiahemmet, som jag har varit på så otroligt många gånger förut, för att kolla vad felet var. och jag kan säga er att jag hade ont, jag kunde inte ens tugga för då gjorde det skit ont, jag kunde inte ens komma åt sidan av min kind, för då gjorde det ont. aa, halva mitt ansikte var ömt pga mitt öra. det gjorde verkligen skit ont. och svullet var det också. så jag gick iallafall in, fick sätta mig och berätta vad som var fel och blablabla. sen skulle dom kolla i örat med hjälp av en miniliknande tratt sak. så den tog han in i örat, först gjorde det inte ont alls. men när han tog den längre in, och började trycka. då kom tårarna. jag gråter aldrig för sånna där saker, är inte känslig alls för sånt. men det gjorde så otroligt ont. det kändes som det gick in genom huden, och jag var nästan säker på att jag blödde. och jag hatar att gråta framför folk, men där satt jag. och jag kunde inte göra ett skit, jag grät så jag skakade. och man måste ju sitta helt still, så mamma fick komma och hålla i mig. usch det var det värsta jag har varit med om..
men iallafall så kom han fram till att det var en inflammation, trumhinne gången var uppsvälld det var därför det gjorde så otroligt ont när han tog in den där saken. och han visste ju inte, så han tog det ju inte alls försiktigt. usch! så jag ska tillbaka dit och kolla när inflammationen och svullnaden har gått bort. usch jag vill inte. hahah det blev en lång historia men nu vet ni iallafall.

mega mycket beröm till dig som orkade läsa allt!
i'll be back babes! peace\ely