-

det känns fortfarande overkligt att du är borta. att du inte finns längre. jag blir så ledsen när jag tänker på det. du var så otroligt fin! ser du oss? ser du alla tårar, all smärta, alla människor som bryr sig, alla ljus, alla blommor, all kärlek? jag tror du gör det.. jag tror du ser oss här nere på jorden. jag tror du vet nu hur otroligt älskad du var. hur många det finns som saknar och älskar dig Danne. känns tomt, du var som en i familjen. du och emelie sprang till varandra titt som tätt. dörren mittemot liksom.. kommer ihåg ungefär en vecka innan du försvann, när du låg i våran kökssoffa, du och emelie lagade nån mat. och jag berättade för dig att jag hade slutat röka. hihi och du sa att det var jätte bra och undrade om det var pga dom där tunisiska ciggen du hade hört emelie berätta om! jag kommer ihåg när vi kollade på idol finalen förra året och du tyckte att kalle skulle vinna, och jag förstod verkligen inte hur du kunde tycka det. jag kommer ihåg när du skjusade mig och emelie till sundbyberg för att vi missade bussen. jag kommer ihåg när jag och emelie skulle sjunga singstar utan att kolla på tvn och du satt och kollade och förstod inte hur vi kunde sätta varenda ton när vi inte ens såg. haha. ja, jag kommer ihåg mycket fint från dig, och jag ska verkligen försöka finnas här för emelie, men det är svårt. hon förstår verkligen inte att det har hänt.. och det är klart det är sjukt svårt att inse.. att inte ens bästavän som man har haft vid sin sida i så många år finns länge.. vill inte ens tänka mig hur det måste kännas. vill inte ens tänka mig hur din familj känner. vill inte tänka. vill inte.

du var en sån himla fin kille. du kom alltid och plingade på med ett leende på läpparna. du var alltid glad när jag såg dig. du var alltid danne. du har satt spår i så många människors hjärtan. jag var vid stationen och tände ljus för dig för några dagar sen. försökte verkligen tända alla men dom flesta hade brunnit ut eller så hade dom blivit blöta av regnet. får gå och lägga dit nya ljus snart. det känns på nått sätt som att man kommer närmare. du hade verkligen ett hjärta av guld. tack för att du var du, tack för all kärlek du spred till folk i din omgivning och tack för allt du gjorde för emelie!

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig! Vila i frid finaste Danne ♥