mitt nya liv

hej alla sötnosar!
livet flyter på rätt bra. eller okej. inte alls bra. men man kan ju låtsas iaf!
vet att jag är sämst på att blogga! men en sak jag tänkte göra var faktikst att börja berätta lite om min GI metod. varje dag ska jag skriva ner vad jag har ätit, till frukost lunch och middag. ge lite goda råd och bra mattips osv. hur bra är inte det??? har även skrivit ett träningsschema jag ska köra 1 gång varje dag.
för jag kände lite såhär; jaaaa jag är lite för rund kanske och vill gå ner ett par kilo och bli lite mer fit. och jaaa jag har varit fett onyttig och gått runt och klagat ''ååhh jag e så tjock!'' men kom igen. SKYLL MIG SJÄLV! och gör nått åt saken istället för och gnälla. för på riktigt. gör man ingenting åt saken har man ingen rätt att gå runt och tycka synd om sig själv heller.
vill man förändra nånting måste man göra det själv. 
för ingen annan kommer göra det åt dig. punkt.

Dagens mat;
frukost - en tallrik fil med banan
hur gott som helst och jätte bra!

lunch - ingenting! 
(började sent så det var ingen lunch i skolan)

middag - kyckling med kryddig svampsås och sallad
mums!

kom ihåg, det kan vara riktigt gott att vara nyttig. och man blir inte lika äckligt mätt som när man har ätit tex. pizza eller hamburgare. då känner man bara ''fan, varför åt jag det där?'' nu känner man istället ''fyfan, va duktig jag är!''
så ja, jag har bestämt mig nu iallafall. och kommer dela med mig av hur jag gör osv osv. så vill du också vara nyttig och gå ner några extra kilo äre bara hänka på! PUSS!
1 anonymt kostråd:

skriven

Kul att du börjat med att äta nyttigt och träna. Kosten är A och O om man vill gå ner i vikt samtidigt som man tränar därför är det också viktigt att Alltid äta en bra och stadig frukost på en NATURELL yoghurt banan, frön, nötter och bär samt koka ett ägg till för att få mer mättnadskänsla, lunch och middag SAMT två mellanmål (frukt/näve nötter) det håller ditt insulin på en balanserad nivå, hoppa inte över någon måltid för då börjar sötsuget komma.. DRICK VATTEN, i mängder! Gärna innan du äter för ibland känner inte hjärnan av om du är törstig eller hungrig så testa drick vatten innan måltider, under och efter!!



Om du tänker att du ska gå från att äta godis lite när som till en strikt diet kan du tänka om.. det krävs stor disciplin att fullfölja en strikt diet. Ät istället hälsosamt, bra mängder och unna dig LITE godis EN gång i veckan. Det förtjänar du om du tränar på varje dag, det kommer dessutom din kropp göra av med eftersom förbränningen ökar. En smart grej att tänka på med träning är att börja successivt, är du inte van att träna börja med två-tre gånger i veckan, planera din tid se till att vanan fastnar sen öka.. annars tröttnar du fort på både träning och kosten. Det ska vara roligt och träna och glöm inte att det tar TID att uppnå resultat, det kan ta månader/år... därför tänk på att du vill må bra och leva hälsosamt inte att gå ner i vikt för det gör du på köpet ändå!



LYCKA TILL!!