Julafton

 eftersom vi inte firade jul hemma i år så började vi morgonen med att öppna utvalda paket som vi la under granen. bara vi. det var riktigt mysigt.




frukost bestående utav tomtegröt och julskinkemacka. denna dag behövde jag inte tänka på att vara nyttig för 5 öre. första gången på en månad som jag åt bröd. smakade väldigt gott kan jag säga!



första julen i hela mitt liv som vi inte firade hemma hos oss. så nu var det bara att fixa iordning sig för att fara iväg mot sumpan! dagen till ära valde jag att slå in mig själv som ett litet paket.

 



då var vi framma! mat och umgänge sen kom tomten förbi en sväng också. lilla Viola var lagom fascinerad.



x antal påsar med x antal paket i skulle nu öppnas. detta år var jag mer exalterad över att se andras reaktioner på vad JAG hade köpt. jag börjar bli vuxen!

 
Viola blev mycket glad för min julklapp. vi matade varandra och lekte ett bra tag!



massa bus med mitt fina kusinbarn blev det. vilken unge alltså. helt underbar!

 


äntligen hemma igen! klart man ska egopoosa lite framför spegeln en underbar dag som denna!

 

 


fick massa fina saker. mest glad blev jag för min bäddmadrass, nya bäddset och pläd. sover numera som en KUNG!

 


andra familjemedlemmar fick också massa roliga saker. blandannat så fick emelie en massagedyna, (som jag förtillfället sitter och skriver i just nu, haha), sen fick mamma ett fotbad med massagefunktion. bra grejer!

det är ju otroligt mycket roligare att ge än att få nu för tiden. därför tänkte jag passa på att skriva vad jag valde att ge bort i år.

min älskade lillebror fick en aik tshirt och en as snygg vit vinterjacka som han hade önskat sig!

min syster fick en ljuslykta med doftolja och en venus rakhyvel med raklödder, hon fick även ladies night i tidig julklapp som vi var på i början av november!

mormor fick ett par jätte bra och fina handskar och en scarf.

faster bubba och peter fick första säsongen på high Chaparall och en chokladask.

kusin johan och hans tjej caroline fick en choklad Baileys och choklad av mig och emelie.

Viola fick en leksaksbricka med mat (se bild högre upp)

mamma fick nya Så mycket bättre skivan och en prenumeration på valfri tidning.

pappa fick strumpor, en aik mössa och ett spel som heter Rock slaget.

sen fick mamma och pappa en spadag på sturehaga badet.

 

i told you, tomten var riktigt snäll i år. men som sagt. det är mycket roligare att ge än att få nu för tiden!
så trots att julafton inte alls blev som den brukar, så var den riktigt riktigt lyckad. hoppas ni hade en fin julafton och fick/gav fina julklappar! PUSS!