Idag är det en sån dag.

Hej alla fina!
Idag är en funderar/filosoferar dag. Har jobbat, varit ute mestadels av dagen i det vackra vädret. Min älskade b2 bombar med videosar ifrån afterskin på Åre. Jag är beyond avundsjuk kan jag säga er. Inte på skidorna för det är det värsta jag vet efter min skräckupplevelse i Romme för ca 3 år sen. Men resten är jag otroligt avundsjuk på. Hela gänget är där. Dom hyr en stuga. Vissa har lagt flera flera tusen på högtalare och ljuseffekter. Och afterskin är ju en dröm. Liveband med rockmusik och grym stämning. Elise så det bara skriker om det. Fan! Jaja. Nog om det. 

Vädret är härligt och sommarkänslorna pirrar i hela kroppen. Gud vad jag längtar. Men innan dess har jag 3 månader på mig att tokträna. Ska köpa mitt nya gymkort på söndag eller måndag hade jag tänkt och då äre svett, blod och tårar som gäller. 

Mamma och pappa firar deras bröllopsdag idag. Det är idag exakt 6 år sen vi var i Thailand och mamma och pappa gifte sig på en elefant. Det var det vackraste och häftigaste jag har varit med om. I 3 veckor var vi i paradiset och det är bland dem absolut bästa minnerna i hela mitt liv. 


Sen tänker jag också på hur långt man har kommit i livet. Allt man har varit med om. Alla minnen man har. Källtorptiderna, shit vilka tider. Alla vänner, en del har man kvar än idag. Alla bus. Oj va vi jävlades med lärarna och röjde i korridorerna. Men samtidigt var vi nog den mest älskade klassen. Alla galna helger. Vi var riktiga snorungar men FAN va roligt vi hade. 
Alla år jag var med tessi på Öland. Underbara minnen. Alla somrar på landet. Allt. Det finns så otroligt många minnen, skulle jag skriva ner alla så skulle det bli en hel bok. 

Och här står jag idag. Har jobbat 1 år nu på förskola. Mitt drömjobb enda sedan jag var barn. Jag är mognare och klokare än jag var för 2 år sedan. Men samtidigt samma galna tjej. Jag har kvar mina vänner som jag hade när jag gick i 7an. En del har följt med ännu längre. Som Micke tillexempel, som jag har känt sen jag var två år. julia, som jag har känt sen jag var 3 år. Och Terese, som har varit min bästavän sedan vi var 9 år. Jag är så tacksam för alla fina människor i mitt liv. 

Jag undrar vart jag står om 5 år. Vem jag kommer dela resten av mitt liv med. Ska bli så spännande att se vad framtiden har att ge. Men nu ska jag bara njuta av nuet och leva varje dag till fullo.









❤❤❤
Kategori: