Ulla rider, Ulla red.

Hej och Hallå!
i fredags vart det grillning med alla tjejer för att fira att älskade linda kommit hem efter 5 månader i österrike. hur trevligt som helst!

och i lördags firade jag att jag varit rökfri i 3 månader och nykter i 2 månader med en tripp till ullared. jag Terese och mackan. vilken fantastiskt kombo!

kl 8 på morgonen var vi inpackade i bilen och resan började. Efter en 2-3 pauser med mat och även lottskrapning så var vi framme. ca 6 timmar senare.

Vi handlade lite frukost och sånt på Coop innan vi drog och hämtade nyckeln till våran stuga. det var till våran glada förvåning när vi slog upp dörren. vilken otroligt fräsch stuga. WOW! stortrivdes.

började med att skåla med en öl innan vi rörde oss mot köpcentret. vi fick med oss en heldel inklusive en bild med Ola Conny. check! vi avslutade med en middag på rasta restaurangen utanför innan vi fortsatte tillbaka till stugan. ölspel, snack och skratt ägnade vi nästkommamde timmar till innan det var dags att inta våra nybäddade stugsängar.
sista dagen började vi med God frukost. Efter det fixade vi oss och packade ihop alla saker. lämnade tillbaka stugnyckeln och slängde sopor. sen åkte vi till varuhuset för en sista omgång innan hemfärd.

Denna dag blev det lite mer shopping. och ack så nöjd jag är. fick med mig kläder, underkläder, parfymer, smink, sängkläder, fotoram och en assnygg lampa plus lite till! slutsumman hamnade på närmare 3500 kr och jag fick med mig ca 65 st nya prylar hem!

på hemfärden var vi alla lite småsega men vi ägnade större delen till gåtlekar och allsång. stannade även till och åt. Jag betalade 170 kr för 6 st små torra kycklingbitar.. eftersom salladen inte föll mig alls i smaken. ruccola och bladsallader osv är ingenting för mig. Jag vill ha vanlig isbergssallad om jag själv får välja, helst med lite rödlök och fetaost i. Men man får inte alltid som man vill.

slutsummering utav helgen: Jag älskar ullared, deras stugor får 5/5 toasters, Ola Conny är förmodligen lite småless på alla selfies, gåtlekar är bra för att fördriva tiden i en bil och slutligen så är sällskapet mycket viktigt. tur att mitt sällskap var så bra!






















Kategori: