Megaupdate på ingång!

Underbara ni, Hej på er!

Fullt upp hela dagen så det blir megaupdate nu istället. Skönt att man kan ligga här i sängen och chilla, på g att skriva megainlägg och sen chilla vidare trots att det är måndag imorgon. Sååå skönt att vara ledig! Fyfan vad jag njuter av detta! Jobb 2 dagar sen ledig 2 veckor. Det kan man ju leva med. Ledigheten kommer vara full av roligheter! 

Igår var det middag med mina tjejer. Mina fina tjejer. Satt och prata om allt mellan himmel och jord som vanligt. Slutade med att vi åkte till donken kl halv 12 eftersom vissa var sugna på glass. Sen åkte vi och hämtade tessis kille Ted i stan. Så det blev en liten roadtrip. Älskar roadtrips. Kom hem ca halv 2 och somnade gott!

Bild snodd utav bästa Tesslan!

Idag vaknade jag med ett glatt humör! Sov länge. Brukar i vanliga fall alltid vakna senast vid 8 tiden på helgerna. Men idag sov jag längre. Riktigt skönt! Åt min goda gröt till frukost och började fixa iordning mig. Mötte upp tessi och drog till jakan och outlet för lite julshopping. Hur mysigt som helst med lite kvalitetstid med min bästavän. Efter ett par timmar kom Ted och hämtade oss. Skönt det då man hade x antal kassar att bära. 

Väl hemma började jag direkt med bakning och matlagning. Jag har börjat tycka det är riktigt kul med matlagning och bakning etc. 

Middagen bestod utav nötytterfile på en bädd utav stekt vitkål med en klick beasås. Riktigt gott!

Bakmässigt så blev det mjuk pepparkaka och saffranskladdkaka. Lchfstyle. Gud så gott!

Efter detta var det stor dags för mig och min sambo att klä granen. Hemma har vi alltid tradition att klä granen dagen innan julafton så då ska vi till mamma och pappa och klä gran. Vi tänkte att vi kunde klä våran gran idag då det kommer vara rätt mycket att göra dagen före julafton. På fjärde advent iallafall. Vi tände ljus i hela lägenheten och satte på julmusik på hög volym. Och det blev hur fint som helst! Jag köpte även med mig en jättesöt tomte som står brevid granen. Han heter Lukas men vi kallar honom för Lelle. 


Sedan har det kollats solsidan, diskats och godnatt kramats!

Nu ligger jag på sängen med nyborstade tänder samt rengjort ansikte. Ska byta om till pyjamas och krypa ner under täcket. Ska kolla senaste Vampire Diaries avsnittet som jag inte hunnit sett ännu. Alltså åh va underbart att vara ledig imorgon. 

PUSS!
Kategori: