svar

Yey! Min första kommentar på väldigt länge fick jag nyss. Haha :) min älskade vän undra vart jag köper Alvestas sockerfriaglass. Kan passa på att göra ett inlägg då det kanske är fler som letar efter lite nyttigare alternativ till helgmyset. 

Jag köper glassen på Willys. Den finns även på Hemköp. Det är där jag har köpt den sen finns den säkert i flera butiker. 

Det finns flera olika smaker. Men dom jag kör på som även innehåller minst kolhydrater/sockerarter är chokladsmaken som enbart innehåller 1,1 g kolhydrat per 100 g samt 0,5 g sockerarter (naturliga). 
Och vaniljglassen som innehåller ännu mindre.

Till detta kan jag äta hallon och grädde (fast det är ytterst sällan), eller bara hallon. Har även gjort milkshake, och så har jag testat att ha kanel med vaniljglassen och det är riktigt gott. Eller så äter jag den bara som den är.

Denna glass tror jag inte är så jättegod för er som är vana vid socker. Men för mig som har avvant mina smaklökar från socker så är det supergott!

Kategori: