Mitt 2015, del 1

Januari 

Jag startade 2015 med en inställning att detta skulle bli mitt år. Denna månad valde Hanna att ordna en brakfest. Hon hyrde en gammal skola och massa folk kom. Mycket kul! Det var även i slutet på denna månad som jag bestämde mig för att sluta med rökningen. Ett mycket bra val! 

Blir helt glad inombords när jag läser detta inlägg som jag skrev i början på 2015!

Massa glada tjejer i taxibussen påväg till Hannas fest! Tänk vilka snygga vänner man har alltså.

Februari

Här skulle jag iväg till kista för shopping med mina tjejor. Kul att se skillnaden när man ser sånna här gamla bilder.

Massa umgänge med denna fina tjej blev det. På den översta bilden hade vi precis bokat resa till Ullared och var hur glada som helst. På den nedersta bilden skulle vi kolla på Big Hero 6 som var en stor succé!

Det blev spelkväll med alla fina vänner.

En mycket vacker vinterpromenad bjöd även denna månad på.

Kollade igenom massa gamla Hart of Dixie avsnitt och inte kunde man låta bli att återigen dregla lite när man såg denna hunk.

Dejt med världens bästa exkollegor!

Världens sötaste mormor fyllde år och firades såklart. Nästa månad fyller hon 80 år. Då ska det firas ännu mer! Så kul att detta år fyller mormor 80 år, Emelie 25 år och pappa 50 år. Så det blir många storfiranden!

Mars

Här var jag färdigfixad och redo att åka till Enköping med familjen för att hälsa på min farbror och hans fru. 

Det blev 2 super mysiga dagar där med bra umgänge, massa snack, otroligt god mat, shopping och en riktig långpromenad. Jag tyckte om Enköping. Mycket fint ställe!

Shopping blev det denna månad. Lika som många andra månader bara det att jag är så dålig på att lägga upp bilder på det jag köper. Här kommer jag iallafall ihåg hur mycket jag bara ville ha sommar så jag kunde använda alla nya fina plagg. Kul att jag inte använde någonting utav det på bild. Haha! Har så mycket oanvända fina sommarkläder tills denna sommar.

Ännu mer umgänge med min fina Jennan. Denna dag var så himla mysig. Vi köpte med oss picknick och åkte till ängsjö sen åkte vi till fasterbolsskolans skolgård och lekte massa. Haha! Barnasinnet ska man hålla hårt i! Denna månad började även vårkänslorna smyga sig fram.

Det var även i slutet på denna månad som jag startade min lchfresa. Bland det bästa beslutet jag någonsin tagit!


April

Denna månad rockade flera tusentals människor sockorna. Såklart även vi på skälbyskolan!

Tapasmys ute på balkongen. Mmmmums! 

Fixade syrran fin innan vårat kusinbarn Endres dop.

Påsk. I sin vanliga ordning firade vi den på landet i älskade vackra dalarna.

Jag mamma och Emelie drog iväg på en riktig tjejkryssning. Med massa skoj och god mat.

Eftersom Jennie hade råkat dubbelboka sig helgen när vi hade bokat stugan i Ullared så fick jag med mig dom här fina människorna istället. Så april avslutades med en riktigt lyckad resa till älskade ullared. Andra gången jag var där och jag bara älslar det stället! Och våran stuga var HUR fin som helst! Jag firade att jag hade varit rökfri 3 månader och nykter i 2 månader här. Jag var alltså nykter hela april och även mars. Då var jag riktigt nöjd med mig själv!

Mycket shopping blev det! Mitt bästa köp var helt klart lampan. Den sitter nu i vardagsrummet här hos mig och Emelie.

Maj

Här var jag i full gång med mitt lchf. Skrev att mitt mål var att gå ner 10 kg till tills slutet av sommaren och det lyckades jag nog med.

Lite partaj hann man även med.

Även lite träning.

Och selfies såklart!

Juni

Skolavslutning. Här var det inte lång tid kvar till semester och sommarkänslorna bubblade i hela kroppen. Det var även en mycket känslosam dag då fina Johanna skulle sluta och byta jobb. Fina fina kollegor!

Det blev lite balkonghäng med mina älskade föräldrar 🌞

Jag fyllde 22 år och blev firad utav familj, kollegor och barn. En underbar dag. Jag bakade tårtan själv och smakade inte en enda tugga. Den ni! 

Hade en fest för alla vänner med massa lekar osv och utgång som avslut. Hur lyckat som helst och jag blev mer bortskämd än någonsin av alla fina människor!

Midsommar i dalarna. Ingenting slår detta! Höjdpunkten på hela sommaren. Vi körde 5kamp, fotbollsmatch, sång och dans runt stången och satt och sjöng vid brasan i flera timmar medan pappa spelade gitarr. Och på midsommardagen drog hela ungdomsligan som vanligt till vintjärn för midsommarrocken. En stor fest med massa jänkare, raggare, rockabillys, dans, alkohol och glada människor.

 
I slutet på denna månad inledde jag min 5 veckors långa semester och ingen var lyckligare än mig!



Fortsättning följer.... nu har jag kramp i handen.




Kategori: