"Kommer du aldrig börja äta normalt igen?"


Otroligt många frågar mig "hur länge kommer du hålla på med det där?" Och "kommer du aldrig äta pasta eller bröd igen?" "Saknar du inte chips och godis, pasta eller bröd?"

Svaret på den första frågan är rätt svår. Jag kan inte svara nu på hur det kommer se ut om 10 år. Det enda jag kan tänka mig är att jag börjar äta lite mer liberal lchf om några år kanske. Just nu kör jag ju strikt lchf. Och som jag ser det just nu så är detta någonting jag kommer fortsätta med hur länge som helst. Denna livsstil passar verkligen mig och jag ser ingen som helst anledning att börja äta "vanligt" igen, eller att fuska och unna mig något onyttigt då och då som många "uppmanar" mig att göra. Aldrig. Skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att äta bröd, pasta eller godis. Usch. 
Jag har hittat så många andra goda alternativ och som svar på den sista frågan så saknar jag inte något av det. Inte alls.
Många som kör på olika "dieter" tänker nog för mycket på vad man inte får äta, istället för på vad man faktiskt får äta. Och när det kommer till just lchf så får man äta så sjukt mycket gott så den där skiten fullproppad med kolhydrater och socker saknar jag inte för fem öre!

Detta är min livsstil och jag trivs sjukt bra med den. Punkt! 

Kategori: