Flytt, plugg och bildbomb.

Hej alla fina!

Äntligen börjar jag få lite lugn och ro efter allt kaos. Flytt är ingen lätt match. Speciellt inte när det är 2 tjejer som ska flytta som båda har samlat på sig en miljon prylar. 
Vi flyttade in för 1,5 vecka sen men blev helt klara med utflyttningen i våran gamla lägenhet i söndags. Så nu ÄNTLIGEN kan vi koppla av och släppa den delen. Nu börjar allt bli klart här hemma och vi kan njuta av att bo i Kallhälls flottaste område med en sjöutsikt som får en att tappa hakan. Allvarligt. Vilken jävla tur vi har haft. Jag är mer än nöjd med hur allt löste sig. Hejdå Rondellen och hej Bolinder Strand. Det var inte ett värst jobbigt avsked om man säger så! 

Sedan började jag min naturkunskapskurs i måndags också. Och tro det eller ej men jag ligger i fas med alla uppgifter hittills! Har fått godkänt och alla rätt på mina inlämnade uppgifter. Får jag ett E i slutbetyg är jag helnöjd men skulle jag få ett D skulle jag bli imponerad av mig själv. Betygssystemet ser ju lite annorlunda ut idag än på min tid. (Låter som jag är asgammal, haha).
Jag är förvånad över hur roligt jag tycker det har varit hittills. Någon enstaka gång har jag suckat och tyckt det varit lite smådrygt för att jag har varit så trött så jag bokstavligt talat har somnat på boken vid något tillfälle. Annars har det gått jättebra och jag måste säga att det är superkul att lära sig nya saker. Som vad en geocentrisk världsbild är, vad pseudovetenskap är och hur våran atommodell ser ut. 
Då jag valde en distanskurs på 5 veckor (heltid) samtidigt som jag jobbar heltid så kommer det bli mycket plugg. Sen efter semestern är det dags för mina 2 svenska kurser. Högskoleprov måste även skrivas då jag gick ut gymnasiet med samlat betygsdokument. Samt behöver jag få godkänt på min ansöka om reell kompetens för samhällskunskapen. Det betyder att det finns chans att dom överväger att låta mig slippa den kursen då jag har över 3 års arbetslivserfarenhet inom området samt är aktiv inom samhällslivet, har röstat etc. Och klarar jag alla dessa moment kan jag söka in till utbildningen Lärare mot fritidshem i januari. Det är målet.
Kommer jag in på den utbildningen kommer jag vara sjukt lycklig. Sedan är det 2,5 års pluggande på distans innan jag är färdigutbildad och DÅ, då kommer jag vara världens lyckligaste. Utan tvekan!
Ska bli spännande att se hur denna resa slutar. Men under vägens gång kommer jag göra mitt bästa för att nå mitt mål!
Vissa saker kommer prioriteras bort och inte finnas lika mycket tid för som innan men det kommer garanterat vara värt det i slutändan.

Nu ska jag fixa iordning mig och göra mig iordning för sängen. Bjussar på en lite bildbomb först!

PUSS!
Kategori: