kämpigt. ge inte upp Elise!

Idag har det varit en tuff pluggdag. Från halv sju till halv elva har jag pluggat konstant. 4 timmars pass är standard per dag men just denna dag ville jag slita av mig håret emellanåt. Dagens plugg bestod av en skrivuppgift om kroppen (som var rolig och gick superbra) och sedan massa korsningsscheman om dominanta och recessiva allelor osv. Ingen lätt match. En helt ny vetskap att ta in. Man har ju oftast några dagar på sig med varje uppgift. Men då det kommer nya uppgifter varje dag, vissa dagar flera per dag, så vill jag gärna beta av dom så fort som möjligt.
Summan av kardemumman så var det riktigt kämpigt men jag gav inte upp! En fet klapp på axeln till mig själv. 

Inatt kommer jag även få lite mer sömn än igår. Sov sammanlagt ca 5 timmar... inatt blir det väl iaf 6,5 timmar om jag somnar nu. Så NATTINATT PUSS!
Kategori: