Gott med LCHF.

 
Tänkte visa lite av det jag handlade idag och även berätta innehållet i antal kolhydrater för er som är intresserade av att kunna gå ner i vikt men ändå få unna sig och äta godsaker!
 
1. Revbensspjäll, gott och utan kolhydrater. Kan finnas tillsatt socker på grilljeringen(stavning), men det gör ingenting eftersom det inte är något man äter så ofta ändå.
 
2. Fläskkotletter, utan kolhydrater. Passar till mycket. 39 kr pga kort datum. Ett perfekt köp! 
 
3. Skagenröra. Innehåller 4 gram kolhydrater per 100 gram så lite skagenröra vid sidan av eller på en nybakad ostplätt (recept kommer så småningom), kan man absolut unna sig!
 
4. Parmesanost i burk, inga kolhydrater inge trams, bara jäkligt gott på det mesta!
 
5. Chèvre getost, 1g kolhydrat per 100g. Stekt och smält i mitten, behöver jag säga något mer?
 
6. Njie dryck, lollipop, ej smakat förr, sparar tills imorgon när jag ska plugga som en galning efter jobbet.
 
7. Njie propud choklad, SÅÅÅ god! 4,5 kolhydrater per 100g så hela flaskan innehåller ca 17g kolhydrater. Ska man dricka en sån och fortfarande hålla sig till strikt lchf (20g per dag) så får man äta resterande måltider bestående av kött och en klick bea eller vitlökssmör, men det funkar utmärks det också om du frågar mig :)
 
8. Dryroasted mix, mina favoritnötter. Rostade mandlar. MUMS! Det som stör mig är att när jag köpte dessa förut (vilket var rätt ofta) så var påsen större och innehöll 6g kolhydrater per 100g. Idag är påsen mindre och innehåller 15g kolhydrater per 100g. Även fast det är exakt samma nötter. Weird. Dom kanske tillsatte nått eller så hade dom inte 100% koll förra gången. Vad vet jag. Iaf. Hela påsen innehåller ca 17g. Så vill man unna sig halva påsen. Go ahead! 
 
9. Salty Peanut Protein Ice Cream. Hela glassen innehåller 9,6g kolhydrater och är utan tillsatt socker. Vill du njuta av en glass i solens sista varma strålar innan hösten fångar oss totalt, kör på!
 
10. Caramel Cashew Protein Ice Cream. Hela glassen innehåller 11g kolhydrater och är ruskigt god den med.
 
11. Vitlökssmör, ca 1g kolhydrat per 100g och gott till i stort sett allt kött, speciellt grillat på sommaren! Mmmmhhh!
 
12. Slutligen. Cola Zero. Jag är beroende och behöver förmodligen trappa ner litegrann men kom igen, THANKU JESUS!
 
Hoppas ni fick något tips iaf. Och kom ihåg. Håller man sig inom ramarna och under gränsen till den nivån man vill köra på så kommer det hända grejer. Förr eller senare! Jag längtar bara tills mitt resultat blir mer synligt. Har inget vidare tålamod, hehe! 
 
Puss på er finisar! 
Kategori: