Hoppas ni är lässugna!

Förlåt, förlåt, förlåt, förlåt!!!

HERREGUD va jag är sämst! Har verkligen haft fullt upp. Men jag ska skärpa mig *nyper mig själv i örat* 

Jag är hemma och är sjuk. Jag hatar Corona. Vid varje symptom måste man stanna hemma
Sedan helgen har jag varit megahostig samt haft lite andra känningar. Fortf inte helt frisk. Och syrran ligger hemma med halsfluss. Eftersom vi sågs i helgen så hoppas jag att det inte är det som håller på att blomma ut hos mig. Fast hellre det än Corona ändå.

Det som har hänt senaste tiden då. 
Ja ni.
Jag och Jimmy kanske ska köpa sommarhus till att börja med. SAY WHAT?! Yes you heard me. En gammal skola i svartnäs där vi har landställe med familjen. I Dalarna, svartnäs, mitt andra hem. 5 minuters promenad från våran stuga och 2 minuter från sjön! 
Vi fick ett väldigt bra erbjudande och har första tjing eftersom vi båda har anknytning till svartnäs. Och detta var viktigt för säljaren.
Så vi ska titta på huset. På skicket etc och sedan bestämma oss. HUR SPÄNNANDE?! Ett alldeles eget sommarhus, tänk va underbart. 😍



En annan STOR sak som händer. Som faktiskt håller på att hända just här och nu är att(slår på trumman), jag och Jimmy ska flytta till Spånga!!
Jimmy har ju ett förstahandskontrakt i Spånga. Men vi har hyrt ut den i några månader och bott tillsammans (Jag, Jimmy och Bonzo) hemma hos mig i jakan. 
Men nu bestämde vi oss för att det smartaste ändå är att bo i spånga. Slippa hyra ut (och inte få hyran i tid-.-') och krångla. Och bara bo på ett och samma ställe tillsammans.
Denna lägenhet är även nyare och fräshare. MEN, jag älskar min lägenhet på vasavägen. Den är otroligt hemtrevlig och mysig. Men tyvärr för trång för oss alla.
Detta känns helt galet. Jag kommer bo längre bort från Kallhäll (där allt startade) än någonsin förut. När man flyttade från Kallhäll till jakan så kändes det inte som ett sånt stort steg eftersom man hängt där så mycket hela livet ändå och eftersom det är så nära. Både med tåg och till tåget.
Så ja, allt detta känns lite läskigt. Men samtidigt otroligt spännande. Det är kul att någonting händer och att vi tar oss framåt.
Kan även tillägga att planen är att vi längre fram ska byta denna lägenhet till någon i antingen Kallhäll eller Jakobsberg. Men vi får se hur lång tid det tar. Och vem vet, vi kanske trivs här så himla bra att vi stannar i flera år (?) Time will tell!



Har ni några frågor. Antingen om dessa saker eller bara rent allmänna frågor, så är det bara att fråga på! Jag behöver någonting som händer här i bloggen så jag blir lite mer motiverad! 

Mina frågor till er är iallafall: 
Hur går era tankar kring Corona? Är ni oroliga? Tar ni alla uppmaningar på allvar? Arbetar ni fortf eller jobbar ni hemifrån? 
Är det någon av er som har köpt ett sommarhus? Och hur var det för er? Var det mycket som behövdes renoveras etc?
Och är det någon som har gjort ett lägenhetsbyte förut? Fungerade det smidigt?

Till sist så vill jag önska er alla världens bästa dag! Trots dessa tråkiga tider. Jag ska försöka uppdatera mer senare. 
Och tack för att ni fortf kikar in här trots min höga frånvaro. Love you all!