Tusen bilder och en bok.















Ja ni. Såhär har det sett ut senaste tiden.
Mat, flytt, mat, flytt. Typ så. Nu ser man mest mat ioförsig men det är lite roligare att fota än flyttfix, haha! Kommer fota massor när vi är klara dock 😊 Kommer bli så fint! Vårat hem. ♡ Om ni bara visste hur glad jag är. Känns så bra! 

I torsdags skulle vi egentligen åka till vårat älskade landställe, men pga Corona och att jag och Emelie inte var friska under veckan så sköt vi upp det istället. Vi åker förmodligen dit över valborg istället. Yey! 
Och innan ni kommer med erat dömande "men stanna hemma, tänk på smittorisk" etc så kommer vi vara helt isolerade från omvärlden. Vi kommer sitta i karantän på vårat landställe, umgås vi familjen, grilla, lyssna på musik, dricka öl, äta god mat, spela spel, sitta ute på tomten i solen. Och vi kommer inte att smitta en enda jävel. Hehe. Våran närmsta granne (förutom morbror Steves frus syster som ej är där) är just min morbror Steve. Och dom bor 10 minuters promenad ifrån. Vi kommer förmodligen ses ute och grilla men inte ens kramas. Eftersom Steve är i riskgrupp så tar vi inga risker.

Iallafall, det jag ville komma fram till från början (spinner lätt iväg med mitt adhd-huvud) var att påsken blev lite annorlunda i år!
Vi åt middag hos mor och far. Pappas MAGISKA fläskfilégryta med tillbehör. Tro mig, den är magisk! Sedan hade Emelie förberett en påskkamp hela dagen och kvällen innan! 
Detta var så himla roligt. Man fick gå in i ett rum en och en och få olika uppdrag. Dessa uppdrag gick på tid och Emelie filmade under uppdragens gång. Det var allt från att lägga ett ägg i en äggkopp med olika redskap till att gå med ägg på sked i munnen utan att nudda golv till att leta efter påskägg och komma ihåg dess innehåll till att måla det unikaste ägget och gå den roligaste gångstilen och avsluta med att nudda Emelies huvud efter exakt 9:43 sek. Inte det lättaste! 
Jag fick snabbast tid på sked med ägg i mun utan att nudda golv och sedan målade jag det unikaste påskägget. Yey! Jag slutade som 2a i hela tävlingen och det är ju inte fy skam! 
Vi avslutade med att titta på Emelies ihopklippta film då alla gjorde sina uppdrag osv. Sååå himla kul. Oj va man skrattade! Så himla lyckat. Bra jobbat världens bästa syster och lekledare! 🤗💥








Nu ska jag ta en dusch och krypa ner i sängen mina kära trogna underbara läsare! Vi hörs förhoppningsvis imorgon (det är rätt mycket med flytten etc), men jag ska göra mitt bästa!

PUSS PÅ ER!