Jimmys födelsedag!

I måndags så fyllde min pojkvän år. 32 år. Och detta ville jag fira ordentligt. Födelsedagar har alltid varit viktigt för mig och min familj. Vi har alltid uppmärksammat och firat stort. Vilket jag älskar. Och nu vill jag såklart föra detta vidare till min pojkvän. Han är nämligen tvärtemot mig. Har aldrig riktigt firat sin födelsedag i vuxen ålder och för honom är det ingen stor grej.
Men nu är han tillsammans med mig och en del av min familj med så nu blir det andra bullar. Vilket han har märkt efter helgen och efter i måndags. 

Överraskningsfesten var som sagt otroligt lyckad! Jag hade pratat med alla och planerat i i minsta detalj. Jag hade tillomed pratat med Frippe om hur han skulle öppna porten åt oss. Skrev att han skulle hålla upp dörren till oss båda istället för att gå in först som han brukar. Så att Jimmy går först av oss 3. Och precis så blev det, hehe. Planerat in i minsta detalj med allt och alla. Och OJ så lyckat det blev!
Jag älskar verkligen att överraska människor jag älskar. Att se reaktionen och deras lycka. Underbart!

Men på hans riktiga födelsedag så blev det firande på annat sätt.
Jag började med att gå upp extra tidigt för att ordna frukost. Kokade kaffe, ägg, fixade smörgås med pålägg, yoghurt, stekte bacon och tände ljus. Sedan la jag allt på en frukostbricka och gick in till sängen och sjöng. Jag fick upp en yrvaken och zombieliknande karl till frukostbordet med håret åt alla håll. Haha! 
Men efter ett tag piggna han på sig och gud va mysigt att sitta i lugn och ro och äta frukost en vardagsmorgon. Det gör vi aldrig i vanliga fall. Kanske nått att börja med? Sen fick han även ett supersnyggt Hugo Boss skärp i present som han blev meganöjd över. Han har nämnt ett xantal gånger att han behöver ett nytt skärp så jag tog tillfället i akt!

Efter jobbdagen så åkte vi till Viksjö Kötthall och köpte jättefin ryggbiff från Australien. Sedan handlade vi tillbehör. 
När vi kom hem så "tvinga" jag ner Jimmy i ett varmt bad med tända ljus, badbomb och ett glas med Cola zero medan jag befann mig i köket.
Till middag blev det ryggbiffen (som var helt magisk) med smör&vitlöksstekta champinjoner och sparris. Och till det Jensens Bof house favoritsås.  Köttet blev perfekt. Medium/rare! Kunde inte blivit bättre. 
När han fick kliva upp ur badet och maten var klar så hade jag även lagt fram serpentiner, blommor och ljus på bordet. Och i högtalaren spelades våran låt. VAD HAR JAG BLIVIT FÖR WIFEY ALLTSÅ? EYEY! Nej men han var väldigt nöjd med allt och det var huvudsaken. 
Hade jag kunnat ge honom hela världen så skulle jag göra det utan att blinka.
Han sa att han aldrig nånsin hade blivit såhär firad i vuxenålder och då fyllde han ändå "bara" 32 år. Så jag antar att det var ett bra betyg!

Är han nöjd så är jag nöjd. Slutet gott, allting gott! 😊🥳🎈