Sjukstuga, alla♡dag och mat.

Hej och hallå!

Vilken fin alla hjärtans dag jag hade. 
Fick det finaste kärlekskortet någonsin, blommor och sedan gick vi ut och käkade. Perfa! Egentligen menat att vi skulle sitta och dricka goda drinkar, lyssna på musik, kolla sångklipp och prata hela kvällen/natten (som vi båda älskar att göra). Men efter restaurangen var jag HELT slut. 
Jag var ju sjuk i fredags också. Hade fortf så ont i nacken sen hade jag blivit dunderförkyld på det också.
Så efter restaurangen blev det sängdags. Massa mys och sen somna vi båda tidigt.
På lördagen tog vi en öl eller 2 med min älskade bror men sen däckade jag i sängen. Helt slut. Hade vaknat vid halv 6 på morgonen pga min täppta näsa så det blev svårt att hålla ögonen öppna. Somnade vid 18 tiden, sov 2 timmar. Sen hade Edvin dragit när jag klev upp.
Blev mat och massvis med mys sen drog Jimmy ut och drack öl med Frippe och Edvin. Jag själv blev sängliggande resten av kvällen. 
Sen vid 1 tiden började jag må jätteilla. Var tvungen att stoppa fingrarna i halsen (förlåt känsliga läsare), och sen kom det bara, flera gånger. Blä! Jimmy kom hem strax efter 2. Tack och lov spydde jag ingenting mer sen.

På söndagen åt vi god brunch. Äggröra och scones med hallonsylt. (Fuskade med en scones för att jag ändå hade spytt upp all mat från tidigare och för att jag tyckte jag förtjänade det). Viktigt nu dock att jag INTE fortsätter att fuska, utan håller det till en gång.
Sen var vi hemma och kollade på Kalifat hela dagen. Vi såg alla 10 avsnitt på en och samma dag!
Wow säger jag bara! En otroligt STARK serie. Väldigt gripande och otroligt jobbig att titta på.

Vid 20 tiden ungefär åkte vi till Ica maxi för att handla saker vi behövde för att göra Blåmusselsoppa. Och gud så gott det blev! 😍
En sen middag blev det, sedan sista avsnittet av Kalifat och efter det läggdags.

Blir hemma både idag och imorgon då jag fortf är förkyld, nu även har ont i halsen PLUS att jag spydde i helgen. Snacka om att jag fick allt på samma gång. Men det kanske är lika bra? 
Nåväl. Bjussar på lite bilder iaf. Hela helgen var ju inte bara skit. Lite mys hann man med! 🥰

Alla ♡ dag dejt! 
Vi höll oss i Jakobsberg och åt på en restaurang bara 5 minuter ifrån oss. Detta eftersom att jag inte mådde helt hundra. Sedan har dom bra mat också. Vi båda gick hem nöjda och belåtna!
Blev getost till förrätt sedan oxfilé utan pommes och med extra sallad till varmrätt. Jimmy tog Entrecôte. 




Söndagsbrunch när den är som bäst. Lagad med kärlek! 

Men HALLÅ? 😍