Corona?

Hej alla fina! 

Igår nämnde jag ju att jag hostade rätt mycket. Senare under dagen fick jag huvudvärk, kände mig seg och hängig.
Denna huvudvärk sitter fortfarande i och jag känner mig hängig. Småförkyld. I vanliga fall hade man nog bröstat och gått till jobbet fast man inte var på topp, och sen gått hem om det blev ännu värre. Men i dessa tider med detta virus så ska man vara extra noga.
Jag är så mycket mer rädd att smitta någon annan än att själv få smittan. För vi unga friska klarar av den. Även fast jag har läst lite överallt att den är en riktig bitch. Detta virus. Att även unga ligger med respirator och dubbelsidig lunginflammation etc. Usch och fy.

Nej, jag gör som rekommenderat. Stannar hemma för huvudvärk, hängig och småförkyld. Så får vi se. Skulle inte förvåna mig om jag skulle få viruset med tanke på mitt immunförsvar.. Det har ioförsig blivit mycket bättre på senaste tiden. Detta pga att jag börjat äta D-vitamin sedan jag fick veta att jag hade stor brist på det. Så det är bara att hålla tummarna.

Det är lite läskigt hur snabbt detta har spridit sig och jag tänker mest på de äldre och andra personer i riskgruppen. Samt de som är sjuka eller tillomed har mist sina liv. Fy 😔
Ett grymt stort TACK till all sjukhuspersonal under denna jobbiga tid. Hade jag varit rik hade jag utan att blinka donerat massvis med pengar till sjukhus för utrustning samt kunna täcka alla löner för de som behöver jobba extra osv. Så fint att många personer som har möjlighet hjälper till att finansiera och sponsra på olika sätt. Tummen upp för det!

Nu har jag tagit en Treo för huvudvärken och hoppas på att kunna somna om. Men det tror jag inte jag kommer kunna tyvärr.


Ta hand om er sålänge kära ni. Så hörs vi lite senare!

PUSS!