Talang och Dalarna!

Hej fina trogna läsare med världens bästa tålamod för min kassa uppdatering senaste tiden. Det har varit fullspäckat schema kan jag lova!

I fredags var vi på Talang live i Alby. Vi syntes i tv tillochmed, haha! Detta har man fått höra av barnen på jobbet xantal gånger kan jag lova :p Det var en sjukt rolig upplevelse och vi kom tillomed in som "Anhöriga" till Big Sea. V.IP mannen! 
Nej men det var riktigt kul att få se hur det ser ut bakom kulisserna litegrann.

Direkt efter talang så började våran resa mot Dalarna. 
Det som är så roligt är att jag och min familj har landställe i Svartnäs, som det heter. Det landstället har vi haft i över 20 år nu. Så Dalarna har alltid varit mitt andra hem. Jag har även morbror med fru och kusiner som har hus där samt fler kusiner som bor i Falun. Så Dalarna är verkligen ett andra hem och har varit det sen jag var liten.
Innan vi köpte landstället, när jag var drygt 4-5 år så brukade vi bo i morbror Steves stuga. Första gången jag var i Svartnäs så var jag bara 1 månad gammal. Och från att jag föddes skrek jag konstant. Grät och grät. FRAM TILLS ATT JAG KOM TILL SVARTNÄS. Bam! Då blev jag världens snällaste och gladaste lilla bebis 😂🥰 Så ni förstår ju själva att man känner sig som ett med landet i Dalarna.
Det som är så himla roligt är att Jimmy OCKSÅ har kopplingar till lilla Svartnäs, högt upp i Dalarna. Jag menar kom igen? Vad är oddsen. Vi har ju varit där samtidigt förut, innan vi vart tillsammans. Och tillomed firat midsommar tsm etc pga gemensamma "vänner", men det är en annan historia som jag kanske berättar längre fram.
Iallafall så har Jimmys mammas gamla kille hus i Svartnäs. Trots att det var längesen som Jimmys mamma var tillsammans med Esko (som han heter) så hänger Jimmy fortfarande där då och då. Så sedan han var typ 15-16 har han också hängt i Svartnäs. Helt galet om man tänker efter! 

Så varje gång vi åker till landet utan min familj så kan vi bo hos Esko och hänga där. Annars sover vi såklart i min familjs stuga. Men man kan ändå åka emellan och hälsa på då det är väldigt nära. Och när det är någonting som händer (svartnäs dagen, marknad, kôlmilan, midsommar) så träffas man allihopa nere i byn! 😊 
Nej men riktigt roligt iallafall!

Vi kom fram 01.45 på natten. Då blev det inte läggdags inte, nejnej, då blev det whisky och öl fram tills 5 på morgonen. Dagen efter åt vi god frukost och sen åkte vi ner till Steve (morbror) och Marianas (fru) stuga. Vi pratade hur länge som helst om gamla minnen. Om kära familjemedlemmar som inte finns med oss idag, kollade på gamla foton från gårdar där mormor växte upp. Mariana visade även runt på logen och visade Jimmy vart de hade alla sina djur en gång i tiden. Hon visade även Hjalles katthus som han har byggt till deras framtida katt som de snart ska köpa. Lyxhus kan jag tala om med både värmegolv och isolering. Haha! Hjalle i ett nötskal! 
Sedan åkte vi tillbaka och åt supergod gräddstuvad pyttipanna och senare mot kvällen blev det öl och umgänge. 
Vi la oss hyfsat tidigt och dagen efter blev det fisksoppa till lunch, tv-tittande och snack tills det var dags att bege oss hemåt.
Resan gick superbra och innan vi svängde av till oss så köpte vi med oss sushi hem. Sushi och kött ÄR det BÄSTA jag vet! 

Ja, en bra helg blev det! 

Sushi Yama, I love you!
På söndagen landade det ca 15 cm snö på marken!
Skallen på björnen som Steve sköt för flera år sedan.

Min, min, min
Vi satt precis framför frieriet! Bra jobbat Samir! 
Alexander Bard! ❤😂
Taggade!