Dalarna i mitt hjärta. Helger i mitt hjärta!

Hej alla fina!

Nu sitter vi i bilen påväg hemåt. Känns så skönt att komma hem men jag längtar redan tills fredag när vi ska åka upp igen! 
Då följer även mamma, pappa, Edvin, kanske Emelie plus Hjalle och Sandra med! Sen kommer Jimmys mamma på lördagen också.

Denna helg har vi fått så himla mycket gjort. Mycket tack vare fina Mariana (min morbrors fru samt gudmor). 

Kan även tillägga att i vanliga fall när kan köper hus brukar det ju vara urplockat och städat men i detta fall så är det inte så.
Det är OTROLIGT mycket saker som är kvarlämnade. Många saker är väldigt fina också. 
Igår rensade vi och fixade i vardagsrummet, det som är tänkt att bli vårat sovrum. Samt fixade till lite i hall och kök. Idag har vi rensat bland gamla målningar i flera timmar. Vi har säkert gått igenom MINST 1200 olika ritningar och målningar. Det är ett stort BERG av saker som ska eldas upp. Men det är också mycket fint som jag och Jimmy ska spara till oss men även väldigt mycket som Mariana plockade med sig samt som folket ska få gå igenom nästa helg! :) 

Nu käkade vi precis på Dalros vägkrog och är väl hemma om ca 1 h och 40 min. Längtar efter Bonzo! Han har varit hemma själv sen igår när vi åkte så det blir mycket gosande.

Har de senaste 3 gångerna vi varit i Dalarna känt mig småsjuk på söndagen. Ont i huvet och halsen. Vet ej vad det beror på. Gamla kemikalier som legat kvar i huset eller nått liknande. Eller bara att man blir extra känslig när man är så trött och har jobbat så hårt. 
Ska i vilket fall bli väldigt skönt att sova sen.

Apropå något helt annat så bokade jag för en liten stund sen bord på AG's köttrestaurang. Fick presentkort där av mina fina vänner i somras. Så den 13e november har vi bokat bord vid 22 tiden. Blir bio innan. Då jag har 3 st biljetter liggande som jag har fått av jobbet.
Riktig dejtkväll, det ser jag fram emot! ♡

Nåväl. Dags att vara lite social med gullgubben igen. Hoppas på mycket energi kvar till bloggen nu i veckan! 

Ha det bäst sålänge! PUSS! 



Denna tavla tog vi hem från huset. Den har konstnären som tidigare ägde huset målat. Tyckte den passade in i vårat vardagsrum perfekt med färgkombon. 
Ska bara byta ut lite filtar och gardiner sen är jag nöjd :)

Stannade i Uppsala påvägen till landet igår. Vi stannade på ett köpcenter som heter Grännbystaden som jag förälskade mig i. Stort utbud av butiker samt matställen. Dit vill jag definitivt åka igen när man har lite mer tid!

Standard mysbild på landet ♡

God fläskschitzel påvägen hem

1 Nina:

skriven

Tavlan passade jo perfekt der!